Hvem deltager i Yokohama 1600 Challenge 2016 – Oldboys?

Yokohama 1600 Challenge går en meget spændende sæson i møde, og på alle fronter.

Med lidt over en måned til sæsonstart vil vi gerne begynde at fortælle lidt om de kørere, der deltager i DIF Danmarksmesterskabet i år. Denne gang omhandler det de kørere som er tilmeldt Oldboysmesterskabet.

Oldboysmesterskabet er for alle de kørere, der enten har rundet eller fylder 45 år i indeværende sæson.

2016 bliver et gensyn til mange af dem som har kæmpet med om medaljerne, siden mesterskabet blev oprettet i 2013.

Oldboysmesteren fra 2015, Carsten Rasmussen, er på banen igen og denne gang i en helt nybygget Peugeot 208. Han kørte også titlen hjem i en Peugeot 208, men den er givet videre til holdkammeraten Jan Jespersen. Rasmussen kørte 2015 titlen hjem i ret suveræn stil med 12 ud af 14 sejre og kunne derfor allerede kalde sig mester inden den sidste afdeling blev kørt på Padborg Park. Derudover tog han sølvmedaljen i DIF Danmarksmesterskabet. Målet for 2016 er at tage begge titler.
Carsten Rasmussen kører i år med nummer 2.

Carsten Rasmussen
Foto: CNPhoto.dk

Jan Jespersen var en af klassens nye mænd i 2015. Men på trods af at han aldrig havde kørt racerbil før, kom han meget hurtigt efter det i sin Peugeot 207. Længe lå han til medaljer i både Rookie- og Oldboysmesterskabet men lidt mekaniske drillerier på bilen ved finaleløbet ødelagde chancerne for det. I år har han overtaget DM2’er og Oldboysmesterbilen fra holdkammeraten Carsten Rasmussen, så nu er målet helt klart at tage medaljer – og helst de allerstørste af dem.
Jan Jespersens startnummer er 20.

IMG_0987
Foto: CNPhoto.dk

Leif Juhl er en af de faste tilbagevendende kørere i Yokohama 1600 Challenge. Det er efterhånden nogle år siden, at han har kørt fuld sæson, men når han kommer og den værste rust er blevet banket af, kører han rimelig hurtig og kan godt give de andre kørere kamp til stregen. Hans gule Toyota Corolla er sjældent langt fra pokalerne, men det allersidste held har manglet i at kunne snuppe en pokal. Men mon ikke at 2016 bliver året, hvor han nu fik sig kørt varm i slutningen af 2015?
Leif Juhl har igen startnummer 25 i bagruden.

IMG_0374
Foto: CNPhoto.dk

Mark Backhausen i den sorte Peugeot 106 GTI har endnu sin første fulde sæson i Yokohama 1600 Challenge. Han var første gang på banen i 2014, men Team Kaffeklubben har kun kørt udvalgte løb i de 2 sæsoner. Efter en debutsæson med en del tekniske problemer, blev 2015 en rigtig god sæson for teamet. Pokaler i 5 ud af 8 kørte heats må siges at være en rigtig god statistik for 2015, så det er helt klart noget som køreren fra Vangede vil bygge videre på i 2016.
Mark Backhausen stiller til start med samme startnummer som sit store idol, Gilles Villeneuve – 27.

Mark Backhausen
Foto: CNPhoto.dk

Jimmy Bob Søgaard Jensen er klar til sin 8. sæson i Yokohama 1600 Challenge. Efter et par sæsoner i en Suzuki Swift 1,3 blev der skiftet til en Peugeot 106 Rallye som han har kørt i siden. I 2014 tog han bronzemedaljen i Oldboysmesterskabet, mens han sluttede 4’er i sidste sæson. Målet for 2016 er pokaler i både sæsonens løb samt i mesterskabet.
Jimmy Bob Søgaard Jensen starter igen med nummer 29.

IMG_3615
Foto: CNPhoto.dk

Michael Scharstein har været med i klassen siden betegnelsen 1600 Challenge kom i 2007, og er den eneste kører i klassen der har deltaget i samtlige sæsoner. Scharstein tog Oldboystitlen i 2014 mens han sluttede nummer 2 i både 2013 og 2015. Han fortsætter i sin trofaste gule Peugeot 207, med samme setup som de seneste mange sæsoner. Målet for 2016 er helt klart at tage Oldboystitlen tilbage samt slutte i top 10 i det generelle mesterskab. En placering som kun svipsede med 3 point i 2015.
Michael Scharstein holder fast i sit sædvanlige startnummer – 58.

IMG_8822
Foto: CNPhoto.dk

Rudi Larsen er klassens alderspræsident. Han har en tradition med altid at køre med et startnummer svarende til den alder at han fylder i løbet af sæsonen. Så i år bliver det altså startnummer 70! Larsen kørte i en sølvgrå Suzuki Swift i mange år men skiftede i sidste sæson til en helt ny Fiat 500 Abarth, som samtidig er klassens hidtil eneste trykladede bil. Debutsæsonen i den gik ikke helt som forventet, og en ufrivillig rulletur ved den 2. afdeling på Padborg Park gjorde heller ikke tingene nemmere. Men efterhånden efter sæsonen gik og bilen blev justeret ind, kom der mere for mere fart på Stenhuggeren. Og da sæsonen var omme, havde han kørt nok point på kontoen til at kunne snuppe bronzemedaljen i Oldboysmesterskabet. I år er målet at kravle endnu længere frem i feltet og få endnu flere pokaler til den efterhånden ret bugnende pokalhylde hjemme i Gadstrup.

Rudi Larsen
Foto: CNPhoto.dk

Det var så slutningen på vores præsentation af Oldboyskørerne. Der kan selvfølgelig nå at komme flere til inden sæsonstarten, da tilmeldingen stadig er åben.

I nærmeste fremtid fortsætter vi med de resterende kørere i Yokohama 1600 Challenge 2016.

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder. Bogmærk permalinket.